mediPRÁVNIK chráni už 1887 ambulancií a lekární.

Všeobecný lekár nemôže odmietnuť nového pacienta, ktorý spadá do jeho územného obvodu

Mgr. Miriam Tipánová   |   18.7.2019

Právny vzťah, ktorého predmetom je poskytovanie zdravotnej starostlivosti vzniká na základe dohody o poskytovaní zdravotnej starostlivosti. Takúto dohodu poskytovateľ uzatvára s pacientom. Poskytovateľ však nemôže odmietnuť uzatvorenie dohody o poskytovaní zdravotnej starostlivosti z hocijakého dôvodu a s každým novým pacientom. O aké dôvody ide, s akým novým pacientom nemôže odmietnuť uzatvorenie dohody a aké sankcie vám môžu byť udelené sa dozviete v článku.

Dohoda o poskytovaní zdravotnej starostlivosti

Takáto dohoda je formou zmluvy medzi poskytovateľom zdravotnej starostlivosti a pacientom. Podľa zákona môže mať dohoda ústnu alebo písomnú formu. Zákon však vyžaduje písomnú formu dohody v prípade, ak sa uzatvára o poskytovaní všeobecnej ambulantnej starostlivosti. To znamená, že všeobecný lekár pre dospelých a aj pediater musia so svojimi pacientmi uzatvoriť písomnú dohodu. Jedno vyhotovenie si nechajú a druhé odovzdajú pacientovi. Takú dohodu musia s pacientom uzatvoriť najmenej na šesť mesiacov.

V uzamknutej časti, ktorá je dostupná len pre predplatiteľov služby mediPRÁVNIK ambulancia  sa dozviete o tom, pre aké dôvody môže poskytovateľ odmietnuť uzatvoriť dohodu s pacientom, čo sa môže stať, ak všeobecný lekár odmietne uzatvoriť dohodu s novým pacientom, ktorý spadá do jeho zdravotného obvodu a naše odporúčania.

Ste tu nový?

Bezplatne sa zaregistrujte a my vám na privítanie
darujeme jeden článok zadarmo!

Už u nás máte účet?

Uzamknutú časť článku si môžete kúpiť za 3 € s DPH,
alebo ho získate ako súčasť jedného z balíčkov.

Chcem tento článok za

3 €

Prístup k článkom ako súčasť balíka

od 7 € / mesiac

(Počet prečítaní: 2390)