Dôvodom stiahnutia predmetných liekov je nedostatok v kvalite – prítomnosť nedeklarovanej nečistoty v účinnej látke.
Povinnosti pre lekárne
Lekárne sú povinné:
1. vrátiť vydané balenia lieku distribučným spoločnostiam, u ktorých liek nakúpili,
2. ak sa pacient rozhodne vrátiť liek do lekárne, lekárnik liek prevezme a ďalej postupuje ako v prípade reklamácie, ktorá má byť vybavená podľa zákonnej lehoty do 30 dní,
3. všetky šarže je potrebné stiahnuť do centrálneho skladu spoločnosti SANDOZ
(Movianto Slovensko s.r.o., an OWENS & Minor Company, Ďiaľničná cesta 4431/14a, 903 01 Senec) do 11.10.2019.
Informácia o online dostupnosti
Metodický pokyn nájdete na na linku:
Pokyn pre distribučné spoločnosti a lekárne a zdravotnícke zariadenia.