mediPRÁVNIK chráni už 1899 ambulancií a lekární.

Zrušenie opätovného schvaľovania priestorov hygienou pri zmene prevádzkovateľa ambulancie/lekárne

Mgr. Ján Pavlík   |   15.12.2020

Ambulancie a lekárne sa na začiatkoch svojej činnosti určite stretli s povinnosťami, ktoré sú ľudovo povedané naviazané na  hygienu. Jednou z takýchto povinnosti je aj uvedenie priestorov ambulancie alebo lekárne do prevádzky, ktoré na základe posudkovej činnosti vykonáva príslušný Regionálny úrad verejného zdravotníctva. Avšak mnohé ambulancie alebo lekárne pri zmene svojho prevádzkovateľa narazili na skutočnosť, že túto povinnosť spôsobujúcu zvýšenú byrokraciu a neraz aj nemalé finančné  náklady si museli opätovne zopakovať. V nasledujúcich riadkoch si priblížime, že takýto scenár by už mal byť v súčasnosti za splnenia určitých podmienok minulosťou.

UVEDENIE PRIESTOROV DO PREVÁDZKY

Medzi základné povinnosti, ktoré si musia lekárne a ambulancie splniť ešte na úplnom začiatku svojej podnikateľskej činnosti, patrí povinnosť získať povolenie od príslušného Regionálneho úradu verejného zdravotníctva (RÚVZ) na uvedenie podnikateľských priestorov do prevádzky.

Zjednodušene povedané priestory, v ktorých bude ambulancia alebo lekáreň vykonávať svoju činnosť musia pred tým, ako začnú byť využívané na tieto účely, prejsť posudkovou činnosťou príslušného RÚVZ a získať tak rozhodnutie, na základe ktorého, RÚVZ ich schváli na predmetné podnikanie. Uvedená povinnosť vyplýva priamo zo zákona o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia.

Schválenie priestorov do prevádzky príslušným RÚVZ sa dokonca týka ambulancií a lekárni aj v prípade, že si tieto priestory len prenajímajú, teda priestory, v ktorých vykonávajú svoju činnosť nemajú vo svojom vlastníctve.

ZMENA PREVÁDZOVATEĽA

Doposiaľ taktiež platilo, že v prípade, ak došlo k zmene subjektu, ktorý prevádzkoval ambulanciu alebo lekáreň, bolo potrebné opätovne si celý proces zopakovať a podať návrh príslušnému RÚVZ na uvedenie priestorov do prevádzky. Žiadateľom v takomto prípade už bol nový subjekt, ktorému následne príslušný RÚVZ vydal povolenie na uvedenie priestorov do prevádzky.  

K takejto situácii mohlo dochádzať pomerne často a to napríklad vtedy, ak sa ambulancia alebo lekáreň, ktorá bola prevádzkovaná formou fyzickej osoby – podnikateľa rozhodla pre transformáciu na spoločnosť s ručením obmedzeným alebo naopak. Tento proces v prípade, že nedošlo k žiadnym iným zmenám okrem zmeny v subjekte prevádzkovateľa predstavoval byrokratickú záťaž, ktorá bola spojená taktiež s vysokými poplatkami.

V uzamknutej časti, ktorá je dostupná pre predplatiteľov služby mediPRÁVNIK mini, Ambulancia/Lekáreň na kľúč, Ambulancia/Lekáreň na kľúč PREMIUM sa dozviete čo sa zmenilo v prípade, ak vo vašej ambulancii alebo lekárni okrem zmeny v osobe prevádzkovateľa  nedošlo k iným zmenám vo vzťahu s uvedením priestorov do prevádzky zo strany RÚVZ.

Ste tu nový?

Bezplatne sa zaregistrujte a my vám na privítanie
darujeme jeden článok zadarmo!

Už u nás máte účet?

Uzamknutú časť článku si môžete kúpiť za 3 € s DPH,
alebo ho získate ako súčasť jedného z balíčkov.

Tento článok má rozdielne pokračovanie pre ambulancie
a pre lekárne. Vyberte si to, ktoré vás zaujíma:

Pokračovanie pre

Ambulancie

Chcem tento článok za

3 €

Prístup k článkom ako súčasť balíka

od 7 € / mesiac

Pokračovanie pre

Lekárne

Chcem tento článok za

3 €

Prístup k článkom ako súčasť balíka

od 7 € / mesiac

(Počet prečítaní: 1385)