mediPRÁVNIK chráni už 2050 ambulancií a lekární.

Webinár 33. Musí lekár prijať do starostlivosti každého pacienta, ak je pracovne preťažený?

tím mediPRÁVNIK  |  30.5.2024

Poskytovanie zdravotnej starostlivosti, starostlivosť o chod ambulancie či čas strávený nad administratívou a plnením povinnosti. Aj takýto býva pracovný život nejedného poskytovateľa zdravotnej starostlivosti. Je tak prirodzené, že nemajú záujem prijať nových pacientov. Budú však v takomto prípade konať v súlade s právnymi predpismi?

Poskytovanie zdravotnej starostlivosti predstavuje právny vzťah medzi pacientom a poskytovateľom zdravotnej starostlivosti. Vzniká na základe dohody o poskytovaní zdravotnej starostlivosti. Táto dohoda sa uzatvára počas prvej návštevy ambulancie.
 
Každý z nás má právo na výber poskytovateľa zdravotnej starostlivosti. V súčasnosti však Slovensko bojuje s ich nedostatkom a pre pacientov je stále náročnejšie sa k ním dostať. Jedným z dôvodov je aj pracovná vyťaženosť poskytovateľov zdravotnej starostlivosti, ktorá im nedovoľuje prijať nových pacientov. Práve táto téma bude rezonovať najbližším webinárom, ktorým vás prevedú kolegyne z našej advokátskej kancelárie h&h PARTNERS, Mgr. Lenka Kavarniková a Mgr. Katarína Uhrinová. O čom všetkom budú diskutovať? „Pozrieme sa spoločne na to, aké sú zákonné dôvody pre odmietnutie prijatia nového pacienta, ale aj na to, kedy lekár pacienta odmietnuť nemôže. Zameriame sa aj na právne vzťahy k pacientom, ktorých už má lekár vo svojej starostlivosti, a na prípadné situácie, kedy dôjde k narušeniu vzájomného vzťahu medzi lekárom a pacientom/zákonným zástupcom pacienta.“, prezradila nám Mgr. Lenka Kavarniková. 

Pozývame vás k sledovaniu online webinára, ktorý bol odvysielaný 30.05. 2024 /štvrtok/ od 17.00 hod. Záznam je dostupný na tomto linku. Vstup na webinár je bezplatný. 

Prehľad nosných tém: 

  • Stručne a zrozumiteľne vysvetlíme ako vznikajú právne vzťahy pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti – zameriame sa na dohodu o poskytovaní zdravotnej starostlivosti a jej formu.
  • Musí lekár prijať do starostlivosti každého pacienta, ak je už pracovne preťažený? Povieme si o zákonných dôvodoch, kedy lekár nemusí
  • Postup pri odmietnutí pacienta zo zákonných dôvodov, praktické rady a usmernenia ako s pacientom v takej situácii komunikovať.
  • Máte v starostlivosti pacienta, ktorý voči vám vystupuje nepríjemne alebo až agresívne? Ako sa s takým pacientom rozlúčiť?
  • Stručne vysvetlíme z akých zákonných dôvodov je možné ukončiť už existujúcu dohodu o poskytovaní zdravotnej starostlivosti.

Organizátorom podujatia je h&h PARTNERS, advokátska kancelária, ktorá si vyhradzuje právo na zmenu programu.
 
Kontaktné údaje: marketing@hhpartners.eu  
Tel. kontakt: +421 910 908 256

 

Sledujte webináre naživo na našom YouTube kanáli

Webináre vysielame naživo na platforme YouTube. Prihláste sa na odber nášho YouTube kanála a zapnite si upozornenia, aby Vám neušlo žiadne naše nové video.