Začiatkom mája nadobudol účinnosť zákon o neprimeraných podmienkach v obchode s potravinami, ktorého cieľom bolo upraviť obchodné vzťahy medzi dodávateľom a odoberateľom pri obchode s potravinami. Dodávateľom podľa tohto zákona bol každý podnikateľ, ktorý bol prevádzkovateľom potravinárskeho podniku a dodával potraviny odoberateľovi. Na druhej strane odoberateľ je podnikateľ, ktorý je prevádzkovateľom potravinárskeho podniku a odoberá potraviny od dodávateľa.
Takéto široké vymedzenie subjektov v predmetnom zákone spôsobilo, že v postavení odberateľa sa ocitli aj poskytovatelia lekárenskej starostlivosti, ak rámci svojej činnosti predávali potraviny konečnému spotrebiteľovi. Uvedená situácia mala za dôsledok, že lekárne pri predaji potravín okrem iných povinností museli splniť povinnosti obsiahnuté aj v zákone o neprimeraných podmienkach v obchode s potravinami.
Viazanosť zákonom o neprimeraných podmienkach predstavovala ako pre lekárne, tak aj pre ich dodávateľov administratívnu, ako aj finančnú záťaž. Jednou z povinností, ktorú museli lekárne splniť a ktorá ich z praktického hľadiska zasiahla najviac, bola skrátenie dĺžky splatnosti faktúr za potraviny od dodávateľov (max. 20 dní). Ak by lekárne neakceptovali skrátenia lehoty splatnosti faktúr na potraviny, ale ponechali by si pôvodné lehoty splatnosti, bolo by to považované za neprimeranú obchodnú podmienku.
V uzamknutej časti, ktorá je dostupná pre predplatiteľov služby mediPRÁVNIK lekáreň sa dozviete, aký praktický prínos znamená schválenie pozmeňujúceho návrhu, ako aj to, čo pozmeňujúci návrh zákona priniesol pre nemocničné lekárne.
Ste tu nový?
Bezplatne sa zaregistrujte a my vám na privítanie
darujeme jeden článok zadarmo!
Už u nás máte účet?
Uzamknutú časť článku si môžete kúpiť za 3 € s DPH,
alebo ho získate ako súčasť jedného z balíčkov.
Chcem tento článok za
3 €
Prístup k článkom ako súčasť balíka
od 7 € / mesiac